Ismét megrendezte a tesztmotor.hu stábja a kezdő pályamotorozást Kakucson.
Ezekben a képzésekben az a jó, hogy csomó kezdő pályázós ember jön össze. Nincsenek vérprofik, nincsenek pályamenők, akik már kívülről tudják a pályát és gyorsak, tehát nyugodtan lehetsz kicsit esetlen a pályán, nem zavarsz senkit és téged sem zavarnak. Egyrészről jó magadnak, mert nem érzed cikinek a tempód, hisz mások is kábé úgy mennek az elején, ahogy Te. Másrészről nem tartod fel a gyorsabb srácokat. Szóval tükör behajt, láb spiccen a lábtartón, rúgd az egyes-kettőt és maradj is benne. Utána már csak Denny-t vagy Benzsó-t vagy Henriket figyeld, maradj rajta kövesd és egyre jobb lesz minden. Hidd el, nálam működött.
Szóval az 1/2011-es kezdő pályamotorozás. Hát meleg volt, nagyon meleg. Közel 40 fokban köröztünk végig a pályán. Egyre jobban érzem a motort, merek kicsit mélyebbre kiülni benne. Már FastRide-os Henrik is azt mondta, meg BeZso is, hogy megy ez, csak még egy kicsit kintebbre üljek, meg a térdem használjam ki jobban, ne csak lógjak a motorról, hanem irányítsam is.
Érdekes, de ahogy most kintre ülök és próbálok nem a kezemre nehezedni, hanem a dőléssel ellentétes oldalon lévő térdemet nekitámasztani a tank oldalának és azon támaszkodni, tartani a súlyom, sokkal, de sokkal kevésbé fáradt el az alkarom, mint tavaly amikor nem mertem kiülni. Nem beszélve, hogy a kezem is lazább, így jobban tudom irányítani a bringát.
Jól ment a pályázás nagyon - persze magamhoz képest- de csak 4 etapot tudtam menni igazán, mert nagyon elfáradtam, szinte teljesen ki voltam készülve. Mindenkit megelőztem aki előttem ment, persze biztos volt tőlem gyorsabb, csak nem akadtunk össze a pályán. Egy Ducati Monster S2R-el volt nagyobb csatám, elég sokáig üldözgettem. A kanyarokban jobb voltam, az nem is kérdés, de kanyarban még nem merek sokat előzni, félek, hogy összeérünk. Az egyenesekben meg a nagy 1200-as V2-es úgy lőtt ki, hogy az valami elképesztő. 96 nm nyomatéka van, mint utólag kiderült. Csak úgy tudtam elkapni, hogy minden bátorságomat előszedve a második célegyenesféle egyenes előtti kanyarban annyira letornásztam magamat amennyire csak bírtam, hogy a motor dőlésszöge minél kisebb legyen és hamarabb tudjak kigyorsítani. Amikor a kanyarból jöttem kifelé és már majdnem egyenesben volt a motor, akkor megcsavartam a kawa szarvát rendesen és gyorsan visszatornásztam magam az ülésbe. Szerencsére barátunk a következő kanyarnál hamarabb fékezett mint én, így ha nehezen is, de sikerült betennem az elejét. Igaz ez legalább 5 körbe került, de sikerült és én mind győzedelmes hadúr vonultam le a pályáról pár körrel később.
Nagyon jó nap volt, bár nagyon fáradt voltam, így nem tudtam végigcsinálni az egész napot, 1 órával a befejezés előtt eljöttem, de köszönöm mindenkinek a segítségét aki segített, hogy meg tudjak tanulni pályán motorozni és tudjak eredményesen fejlődni.
Amikor hazaértem akkor rajtahagytam a gyújtást a motoron, ezért kidőlt az akksim. Rendeltem egy új Topin spirálcellás akksit az akkumulátoroutlet.hu oldalról. Állítólag ez többet bír mint a sima, Toplite-Yuasa amit kutyától vettem tavaly:(. Nagyobb az indítófeszültsége és 33%-al könnyebb mint a hagyományos akksik. Hmm súlycsökkentés.
Legközelebbi tesztmotor.hu nap 2011. augusztus 05.-én lesz. Már be is iratkoztam.