HTML

Pályamotoros leszek !

Elhatároztam 2011 nyarán, hogy 7 év motorozás után jobban elmélyülök a pályamotorozásban. A pályamotorossá válásom útjai, pályázásaimat, vásárlásaimat, tuningolásomat, átalakításokat és lehetőségekről írok ide bővebben, elsősorban saját magam szórakoztatására, de azért is, hogy az igazán kezdők okuljanak hibáimból, vagy segítséget tudjak nyújtani másoknak.

Friss topikok

  • Davetot: Hello! Igazából rövid leszek. mint ha az alteregóm lennél :) rövid voltam :) mindenképp beszélgetn... (2012.01.15. 21:44) A Gixxer
  • akos27: Szia! Én is belefeledkeztem néhány éve egy nem igazán pályára való motorral...:) Főleg Pannónia Ri... (2011.08.10. 19:39) keresgélés

Archívum

A Gixxer

2011.08.01. 11:32 racedoki79

2011.

 

Ismét motorra ültem, és kimentem körözgetni, meglepően jól ment a dolog, de éreztem, hogy ez a motor (Z750) nem pályára való. Nem állítható a futóműve, testtartásom erőltetett sport üzemmódban, nem elég kompakt, szóval kezdett alábbhagyni a nagy lelkesedés a motorom iránt. Pedig milyen übercool volt amikor megvettem. 750-es 110 paci, kedvenc kék színemben pompázva. Tavaly ráaggattam plexit, fokozatkijelzőt, Janikától vettem egy K&N sportlégszűrőt, míg Gibbon csinált rá egy Monster grafikás zselés ülést khm... igen akkor még túrázni akartam vele, meg café-racerkedni.

Most más van, most más kell, más a cél, másnak kell lennie az eszköznek. Egy sportmotor. Csutkakormánnyal 130-150 pacival, meg 180 kilóval, olyan kell ami magától befordul, ami tuti, amin ülve olyan hátam, mint egy bogárnak. Tudom, sokan mondják nem kell a nagy lóerő és igaz is, mivel egy 600-al is lehet szép időket menni a pályán, de mivel én közúton is használni akarom, ezért szeretném ha erősebb lenne a mostani Z-nél.

 

Szóval feltettem a Z-t netre. Vártam. Drágán tettem fel, de nekem nem sürgős, ráérek. Kutya sem hívott fel. Lejárt a hirdetés, de úgy döntöttem, hogy majd felteszem később, jobb képekkel csili-vilin, kevesebbért.

 

Időközben szólt a Gyuri, hogy a Rodeo Ride-nál Kecskeméten (hivatalos Suzuki dealer) lehet majd tesztelni júniusban többek között az új Gsx-R 750-et a Suzuki tesztkaraván keretén belül. Jó dolog, ez elmennek minden kereskedőhöz ahol bárki kipróbálhatja az áhított motort. Itt is volt mindenfajta motor: 1200-as, 600-as Bandit, Gladius, valami csopperféle, nagyrobogó és 750-es, 1000-es Gsx-R, ezek amikre emlékszem.

A 750-es K5-ös Gsx-R-t a Kawa előtt is nézegettem, de a Kawa jó vétel volt, jól nézett ki, vigyáztak rá, meg sok cuccot adott hozzá a volt tulaj. Különben is úgy éreztem jó lesz nekem, nem gondoltam én még pályázásra, csak egy jó kis motort akartam 1-1,5M között.

Szóval a GSX-R 750.

Mikor ott álltam az új 2011-es Gsx-R 750 L1 előtt, azon gondolkoztam, hogy rá merek e ülni?. Ez már komoly motor 150 lóerő, húz rendesen, erővel nincs gond. Huh, szar lenne venni egy második motort, törötten, hitelre ha ő kerülne ki a győztesként a csatánkból. És felültem rá. Hmm... ez nagyon kicsi, nagyon szűk a helyem, nyakamban a térdem, a kezem lent van, csuklómon súly, nézek előre. Hogy fogok vele menni, -gondoltam- aztán indultam... és ez megy... megy.. de csak annyira mennyire akarom... leér a lábam, pedig alacsony vagyok... és fordul, huh de iszonyatosan jól fordul. Döntök egy merészet és még merészebbet, sikerül elsőre, könnyedén, nem kell hozzá erő. Ráadásul nagyon stabil ez a bringa, oda megy ahová akarom, rajta marad az íven, de ha korrigálni kel, abban is partner. Eső után mentünk ki a városba tesztvezetni, de szerencsére egyszersem csúszott meg a hátsó kerék, mondjuk finoman is kezeltem a gázkart. Elöször B módban indultam, aztán átkapcsoltam A módba. Semmit nem éreztem változásként, de nagy zuhéban biztos B a jobb, ezt mondják a tervezők.

Amikor kiértünk a városból és húzósabb tempót kezdett venni a tesztcsapat, akkor én is keményebben húztam a gázt, ráadásul itt már száraz volt az aszfalt. Ahogy emeltem a tempót előjött a Gixxer nagyon tuti szívóhangja. Imádtam, úgy hörgött mint egy bestia, egy fenevad, és ez a szörny kell nekem. Ráadásul olyan mintha már 10000 km-t mentünk volna és tökéletesen összeszoktunk volna, jó volt vezetni, jó volt kanyarodni, gyorsítani, lassítani. Jó a fékerő, jól adagolható, erős, a motor  fékezés közben végig stabil.

De egyszer csak vége lett a sztorinak és visszaadtam fájó szívvel a gixxert. Most a www.hasznaltauto.hu-n keresgélek 750-es k6-k8-as gixxert. Ebből is megvan a tanúlság: Olyan motort kell venni, amit szeretsz, még ha többe is kerül néha. Aztán élvezni kell, és arra használni amire kitalálták.

 

 

 

1 komment

Címkék: l1 suzuki gsx r 750 ride rodeo tesztkaraván.

A bejegyzés trackback címe:

https://palyamotorosleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr803116418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hello! Igazából rövid leszek. mint ha az alteregóm lennél :) rövid voltam :) mindenképp beszélgetnünk kell!!! Mail-ben irj rám és ott folytatjuk!!!! Köszi!

david.zeg@gmail.com
süti beállítások módosítása