HTML

Pályamotoros leszek !

Elhatároztam 2011 nyarán, hogy 7 év motorozás után jobban elmélyülök a pályamotorozásban. A pályamotorossá válásom útjai, pályázásaimat, vásárlásaimat, tuningolásomat, átalakításokat és lehetőségekről írok ide bővebben, elsősorban saját magam szórakoztatására, de azért is, hogy az igazán kezdők okuljanak hibáimból, vagy segítséget tudjak nyújtani másoknak.

Friss topikok

  • Davetot: Hello! Igazából rövid leszek. mint ha az alteregóm lennél :) rövid voltam :) mindenképp beszélgetn... (2012.01.15. 21:44) A Gixxer
  • akos27: Szia! Én is belefeledkeztem néhány éve egy nem igazán pályára való motorral...:) Főleg Pannónia Ri... (2011.08.10. 19:39) keresgélés

Archívum

Hungaroring nyílt napok

2011.08.10. 12:55 racedoki79

Sajnos nem tudtam elmenni Panyó barátommal - akinek 2007-es Z750-e van- a 2011. augusztus 07.-én tartott Hungaroringi nyílt napra, de legyen itt egy kedvcsináló videó róla a Hungaroringről, ahogy csatázik egy Hayabusával. Látható van potenciál a Z-kben még egy Busa megszorongatására is. A GSX-1300R csak az egyenesekben használja ki rettenetes erejét és gyorsulását, de kanyarokban Panyó elmegy neki a kis Z-vel :

                                  Sólyom végveszélyben

 

A Hungaroringen a nyílt napokat korábban a brorganisation szervezte Bulcsu Rezső személyével. Rezső a MAMS keretében a gyorsasági motorsport szakágvezetője volt. Sajnálatos módon lemondott erről és az összes tisztségéről (Biztonságtechnikai bizottság vezetői és a Módszertani bizottság tagsági, sőt, az Alpok-Adria Motorkerékpáros Únió alelnöki posztjától is megvált. Meghatározó személyisége a Magyar Motorsportnak, sok motoros köszönheti neki pályafutását, remélem továbbra is figyelemmel kíséri a magyar motorsportot, és ezúton kívánok neki minden jót.

2011. május 01. óta a Hungaroring Sport Zrt. szervezi a motoros nyílt napokat. Az átállás eléggé nagy felbolydulást okozott, főleg a rendszeresen pályázók és a licenszesek voltak kétségbe esve, hogy lesz-e egyáltalán pályanap, mennyiért, milyen csoportbontásban.

Szerencsére a Hungaroring Sport Zrt. kiválóan oldotta meg ezt a feladatot és már több nyílt nap is lezajlott, a legutóbbin készült a fenti videó.

Sokak szerint a Hungaroring nem motoros pálya, sokan panaszkodnak rá, hogy "Stop and Go" pálya. Részben ez igaz is, mivel gyakorlatilag nem a motorsport számára, a motorozás figyelembevételével készült, hanem a Forma-1 részére. Ezért nem annyira lendületesen motorozható, mint Brno, vagy az új Slovakiaring. Természetesen nekem teljesen megfelelő gyakorolni. Maga a pálya tapadása nagyon jó, jól lehet gyakorolni a hosszú ívű, nagy sebességű kanyarokat, melyeket Kakucson, E-ringen, vagy Kecskeméten én nem tudok. Mivel nem gyors egymásutánban jönnek a kanyarok, kevésbé dolgoztat meg, mint pl. a kakucsring, ahol folyamatosan dolgozik a láb-kar, mivel nincs csak két 100-150 méteres egyenes. Viszont a tempó sokkal-sokkal nagyobb.

A videón látható bólyák az aszfaltozott bukóterek miatt vannak jelen, lassítóként szolgálva, remélem augusztus 19.-én már nem lesznek, mert zavaróak.

A pályanapon több csoportra vannak bontva a motorosok az alábbiak szerint:

Délelőtt a 2:15" alatt motorozókat váltja a 2:15" felett motorozó csapat. Minden csoport 20 perces etapokat megy.

Délután három csoport van, a 2:05" alattiak, a 2:05-2:20 közöttiek, és a számomra érdekes 2:20 felett motorozók.

Érdekes, hogy míg a gyors és haladó csoport szintén 20 perces etapokkal váltja egymást, addig a lassú/közúti csoport egy nagy, 90 perces etapot tudhat magáénak, 16:25-től 17:55-ig.

Ebben a verzióban van jó és rossz is. Jó, mert délután van, így a koca pályázós is ki tud érni munka után, nem kell kivenni szabadságot. A rossz része viszont az, hogy több tanulmány szerint is az átlag közúti motoros nagyjából 20-30 percig képes motorozni pályán komolyabb fáradás, vagy koncentrációvesztés nélkül. Mivel, hogy mennyit vagy kint a 90 percből nincs kontrollálva, ezért mindenki annyit megy amit akar. Ahogy a legutóbbi tesztmotor.hu tréningen is elmondta DennyM általában akkor lehet baj, amikor úgy érzed, hogy "na megyek még egy kört és kiállok" ekkor már fáradt vagy, nem kéne menni még egy kört, hanem ki kell állni a boxba azonnal.  Ha fáradt vagy a pályán, nem mész rendesen, nem húzod neki, nem döntesz jól, más íveken haladsz, és így veszélyes vagy magadra és másokra. A licenszesek, a hobbiracerek, meg a versenyzők más kategória, ők fel vannak lelkileg, testileg készülve a 20-40 körös etapokra, nekik nem gond egy ilyen táv.

Ha a mogyoródi pályán akarsz menni, akkor nem kell mást tenned, mint felhívni  Balogh Katalint a 06306316321-es mobilon, vagy küldeni egy e-mailt a nyiltnap@hungaroring. hu címre. A levélben írd le a neved, motorod, a dátumot amikor akarsz menni és a tudásodnak megfelelő csoportot. Nagyon segítőkészek ezt tapasztalatból tudom.

Lényeges, hogy ha ez az első napod a Hungaroringen, de akár melyik pályán, akkor a lassú csoportban kezdj, akármilyen menő is vagy. Nem ismered a pályát, és nincs attól blamásabb érzés amikor folyamatosan kerülgetnek. Ha már jó vagy, akkor délután úgy is "átigazolsz" a gyorsak közé.

Érdemes minél hamarabb regisztrálni magad mert csak korlátozott hely van minden csoportban. Lehetséges az is, hogy valaki nem jön el, ezért üresedés van. Pestiek, vagy közelben lakó motorosok megkockáztathatják ezt, de nekem és aki 100km-ről messzebbről jön nem ajánlom ezt a hazárdjátékot, reggelni kell és kész.

Ez a mutatvány 15.000,- Ft-ba kerül, de ezért teljes ellátást kapsz: pályabírók, mentőautó, orvos, roncsszállító (ne legyen rájuk szükség), és ezt kis pályákon nem kapod meg. A díjat a 24-os boxban a helyszínen kell kifizetni, tehát ha regisztrálsz és eső van, vagy közbejött valami, és nem tudsz eljönni, semmit nem vesztesz.

Érdemes minden magyar motorosnak menni a Mi Pályánkon, merd érdekes a kanyarvezetése, széles, jól tapadó pálya, van benne visszafordító, egyenes, sikán, nyújtott kanyar.

Még van hely 2011 augusztus 19.-re (update: már csak a 2:05 alatti és 2:15-ös csoprtban van hely) és 26.-ra, a szeptemberi időpontok még kérdésesek, később adják meg a szervezők.

Azért is jó kimenni egy ilyen rendezvényre, mert sok motorossal találkozhatsz, akik mindegyike segítőkész. kérdezhetsz tőlük a pályázással kapcsolatban, vagy az általuk használt cuccokkal kapcsolatban. Segítenek guminyomást állítani, gumit választani. De segíthetnek eltalálni a helyes íveket. Olyan ez mint egy nagy motoros találkozó, persze itt nem a króm, a bőr, a köbcenti, a pia az ökörség a lényeg, hanem a köridő, a gyorsaság, a sport, és a fejlődés. Én akármelyik nyílt napon voltam, csupa barátságos ember volt, és mindig tanultam/lestem valamit tőlük.

Hogy egy érdekes hasonlattal zárjam a sort itt egy idézett Enyó barátomtól, aki régi pályamotoros, és volt versenyző:

"Hát a pályázásnál az önmagunk biztonságos szórakoztatása a cél. 7-15 ezerért kapsz négyszer-ötször 20 perc adrenalin fröccsöt. 1 gr. kokó úgy 12-16e között van és abból max 3-4 jön ki az értő felhasználók szerint, így ez a kábszer viszonylag olcsó, de a függőség és a veszély garantált."

Szóval én ott leszek 19.-én és TE?

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://palyamotorosleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr323141449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása