HTML

Pályamotoros leszek !

Elhatároztam 2011 nyarán, hogy 7 év motorozás után jobban elmélyülök a pályamotorozásban. A pályamotorossá válásom útjai, pályázásaimat, vásárlásaimat, tuningolásomat, átalakításokat és lehetőségekről írok ide bővebben, elsősorban saját magam szórakoztatására, de azért is, hogy az igazán kezdők okuljanak hibáimból, vagy segítséget tudjak nyújtani másoknak.

Friss topikok

  • Davetot: Hello! Igazából rövid leszek. mint ha az alteregóm lennél :) rövid voltam :) mindenképp beszélgetn... (2012.01.15. 21:44) A Gixxer
  • akos27: Szia! Én is belefeledkeztem néhány éve egy nem igazán pályára való motorral...:) Főleg Pannónia Ri... (2011.08.10. 19:39) keresgélés

Archívum

Az első lépések...

2011.08.01. 10:19 racedoki79

A kezdet:

2010 nyara. Több mint 7 éve motorozok nagymotoron. Volt szerencsém kipróbálni több típust, de eddig - mivel közúton használtam - a sportos nakedek jöttek be. Honda Hornet Yamaha Fazer, Kawasaki Z750. Tavaly kezdtem el először pályára menni, és mivel közel van hozzám a kecskeméti Go-Kart Stadion, egyértelmű, hogy oda mentem először. Barátságos srácok fogadtak, a kecskeméti pályamenők. Sok tapasztalatot adtak, sikerült is egyre jobban mennem, de még messze voltam a motorom határától. Később vettem rendes gumikat (Dunlop D211 Gp) és kicsit bátrabb lettem, többször mentem fel a pályára, és láss csodát megtanultam bevenni az egyes-kettes kanyart, elszúrni a 3-ast, és egy szép visszafordítóban szépen leért a lábtartóm. Frenetikus élmény volt.

Nekem. Kívülről aztán mondták a srácok, hogy a testtartásom kuka, lábtartásom kuka, fejtartásom kuka, nem oda nézek ahová megyek, kóvályog a tekintetem. Én pedig éreztem, hogy erőnlétem (pedig rendszeresen sportolok) nulla, holtfáradt voltam pedig csak 2X20 percet mentem. Elkezdtem keresni a cikkeket, a beszélgetéseket, az irányvonalakat a pályázással kapcsolatban. Sokat nem találtam, de Svéd írásait mindig elolvasom a fekezzrovidebbet.blog.hu oldalon. Mivel hazsdnálható elmélet nem túl sok volt, és persze motorozni nem lehet könvyből (blogból) megtanulni, ezért elkezdtem gyakorlati lehetőségek után kutatni.

Szerencsére az Ersténél vettem hitelre a Kawát, ezért kaptam hozzá egy ingyenes vezetéstechnikai tréninget a Motoros Akadémiánál. Felhívtam őket, dobtam rá egy kis pénzt és nem az Erstés, alap tréningre jelentkeztem be, hanem a Tempó képzésre. Tréning 2 napos nagyon fasza, de csak 1 nap lett belőle, a második nap még mindig nincs bepótolva, hozzáteszem, hogy az én hibámból. Tanultam belőle fékezést, hátsófék használatot, kanyarodást, elindulást és megismertem Birkás Robit az instruktort, akitől nagyon sokat tanultam és tanulok a mai napig. Nagyon alap motorkezelések megvannak, pipálva, okés, jöhet a következő lépcső...

Mivel a sportmotor.hu fórum oldalán is jelen vagyok,ezért a márkatársak szóltak, hogy lesz a tesztmotor.hu motoros weboldal kezdő pályanapi motorozása Kakucson. Hmm ezt meglesem. Fogtam Gyuri barátomat, akinek egy K5 1000-es Gixxere van, és elmentünk az első tesztmotor.hu napra. Nagyon király volt. Első pályázók között voltunk, szépen mentünk-haladtunk, leér bal oldal, leér jobb oldal :D, de még sok minden rossz, amit csinálok, csak mélyebbre döntöm a vasat, de kezd ez alakulni.

Meg kell jegyeznem ez még nem a Hringes gyors pályaszint, ez kezdő, de nagyon lelkes szint. És akkor és ott én voltam magamnak a pályamenő, jót motoroztam, magabiztosan, fejlődve. Nagyon jó érzés volt, mert sok társam leelőztem, sőt még Gyuri sem tudod megfogni, duzzogott is miatta egy kicsit. A hangulat is nagyon szuper volt és még kettő ilyen pályamotorozás volt, gyorsultunk-fejlődtünk, barátkoztunk. Azóta is ha tehetem elmegyek az összes képzésükre, nagyon segítőkészek, nagyon rendes a csapat és tényleg sokat lehet fejlődni, főleg aki nem sokat volt még pályán.

Következő lehetőségem arra, hogy egy nagyobb pályán is motorozhassak a Lime party volt. Mivel éppen Kawám van, ezért elmentem a 2010-es Lime Partyra, melyet a Kawasaki Magyarország (vagy ki) a Hungaroringen rendezett meg. Én nagyképűen, mivel akkor már túl voltam 3 teljes napon Kakucson és több hétvégi kecskeméti Go-kart pályázáson,  úgy gondoltam egy ilyen nagy pályán én a haladó csoportban fogok menni, mert jó az nekem... A kis pályákon úgyis folyamatosan előzgetek, mindig mélyebbre és mélyebbre döntök, gyorsulok, próbálok később fékezni.

Naeznemjöttbe. Nagyon nem. Úgy kóvályogtam a pályán, mint gólyafos a levegőben. Persze próbáltam én menni, kanyarodni, meg húzni neki ahol csak lehet, de rá kellett jönnöm, hogy ide kevés vagyok, ebben a csoportban már olyan emberek húzzák koppig a gázkart, akik láttak már ezt-azt és nem először vannak pályán. Lent is volt a térde rajtam kívül majdnem mindenkinek.

Hát magamba néztem, levontam a következtetést: Nem szégyen a lassú csoportban kezdeni, nagyobb hülyeség ismeretlen pályán haladónak gondolni magunkat.

 

Hazautam hasonló volt a kedvemhez. Végig esett 2 órán át, sötétben értem haza, mindenem vizes volt. A legrosszabbat tettem amit ilyenkor tehet az ember: nem ültem motorra augusztusban már többet, szeptemberben is csak nagyon keveset, pályára nem is mentem.

De jött a tél a gondolkozás, ötletek és végül 2011.-ben elhatároztam, hogy mindent megteszek, hogy jó köridőket tudjak menni hazánk pályáin, és a környékbeli versenypályákon. Jobbakat mint 2010.-ben és magamhoz képest fejlődjek, javuljak, miközben élvezzem a motorozást.

Szólj hozzá!

Címkék: motoros stadion party hungaroring kezdő pályázás lime kakucs go kart pályamotorozás tesztmotor.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://palyamotorosleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr433116211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása